نشست خبری حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات امروز در این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: درسی که حضرت ابا عبدالله (ع) به همه ما می دهد وصیتی است که امیر المومنین (ع) خدمت ایشان و امام حسن (ع) فرمودند مبنی بر اینکه ” برای ظالمین دشمن و برای مظلومین یاور و کمک حال باشید”.

 

معاون رئیس قوه قضاییه ادامه داد: امام حسین (ع) در راه عدالت و دیانت شهید شد و این درس بزرگی برای همه انسان‌ها است تا متوجه باشیم این دنیا گذرا است و استکبار جهانی که ملاک فکری او موارد دنیوی است امروز یزید زمان است که مظالم گسترده‌ای در شرف انجام داشته و دارد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات بیان کرد: مردم یمن، بحرین، سوریه، لبنان، ‌افغانستان ،عراق و عده‌ای در آفریقا مظلومینی هستند که توسط استعمار آمریکایی مورد ظلم قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: حضرت علی (ع) به امام حسین (ع) فرمودند در زندگی چنان باش که دشمن ظالمین باشی به این معنا که دنیای دون را هدف زندگی خود قرار ندهید و باید دنیای آخرت را هدف خود قرار بدهید. اگر معیار حیات کسی این دنیا باشد نه تنها جان بلکه مال خود را در برابر این خطرات باید حفظ کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری با بیان اینکه درس امام حسین (ع) این است که تا پای جان برای این ارزش‌ها آمادگی داشته باشیم و در مقابل استکبار جهانی بیاستیم، گفت: امروز آمریکا علاوه بر اینکه خطری برای بشریت است خطری برای دیانت و اخلاق نیز به شمار می آید که توسط لابی صهیونیستی مورد حمایت واقع شده است.

معاون رئیس قوه قضاییه افزود: اگر ما با اسرائیل مخالفیم به این علت است که آنها سردمدار ظلم و جور در دنیا هستند امروز وظیفه داریم در مقابل این هجمه‌ها بایستیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات بیان کرد: مشاهده می کینم که دشمن نه فقط در جنگ زمینی بلکه در صحنه رسانه تصمیم گرفته چنان بروز پیدا کند که هدف اصلی زندگی بشر را به غلط ترسیم کند.

وی اظهار کرد: معیارهایی که شبکه های جهانی رسانه‌های استکبار همچون بی بی سی ، صدای آمریکا و … بیان می کنند در واقع القای دنیا محوری و به کنار گذاشتن عدالت است به این دلیل نسبت به موشک‌های ما و انرژی هسته‌ای ما حساس هستند آنها نمی‌خواهند ما صاحب قدرت و فناوری و قدرتمند باشیم.

وی با اشاره به گزارش عملکرد سال 96 گفت: بالغ بر 16 میلیون و 321 هزار و 325 پرونده در سال 96 به دستگاه قضایی به صورت تکراری وارد شده که از این میزان 5 میلیون و 828 هزار و 136 پرونده غیر تکراری محاسبه شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری افزود: از بین آمار وارده سال 96 مقداری که رسیدگی شده و به مرحله بعد رفته یا ختم شده 16 میلیون و 212 هزار و 80 پرونده است و آمار وارده ما از سال 96 نسبت به سال 95،‌ یک میلیون پرونده افزایش داشته است.

معاون رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: از بین این پرونده‌ها، پرونده غیر تکراری حدود 250 هزار افزایش داشته که این آمار سال 96 نسبت به سال 95 است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های یکتا ، 4.5 درصد افزایش داشته است، افزود: دیوان عالی یکی از موفق ترین نهادهای دادگستری در سال اخیر بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری عنوان کرد: در دیوان عالی کشور حدود 4 هزار و 500 پرونده نسبت به سال قبل افزایش داشته اما رسیدگی در حدود صددرصد بوده است.

معاون رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: بالغ بر 5 هزار و 500 پرونده بیش از سال گذشته رسیدگی شده و 53 هزار و 312 پرونده در سال 96 وارد بوده که از این تعداد 53 هزار و 81 پرونده مختومه شده است.

منبع :سایت میزان

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *