نشست دادستان کل کشور با رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد

دادستان کل کشور گفت: در چند ماه آینده تحولاتی در دادسراها خواهیم داشت و برای ضابطان نیز برنامه‌هایی داریم.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش فرماندهان، روسا و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: با مدیریت جدید دستگاه قضایی بناست تحولات حساب شده و منطقی داشته باشیم و دادستانی کل از مدت‌ها قبل مطالعاتی را در خصوص تحول حوزه دادسراها آغاز کرده است که تقدیم قوه قضائیه خواهیم کرد.
وی به اهمیت موضوع دفاع از حقوق عامه و احیاء حقوق عامه اشاره کرد و گفت: چند سال است روی این موضوع متمرکز شده ایم و سال‌ها این امر مغفول مانده بود و از زمانی که موضوع احیای حقوق عامه را مطرح کردیم متوجه شدیم که در حوزه اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم.
دادستان کل کشور افزود: بر همین اساس دستورالعملی نسبتا جامع در دوران رئیس پیشین قوه قضائیه تهیه شد و قطعا هنوز نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
منتظری گفت: باید در حوزه احقاق حقوق عامه ورود جدی داشته باشیم و در این بخش بدون حمایت و همکاری دستگاه‌ها و نیروی انتظامی راه به جایی نخواهیم برد.
وی افزود: انتظارم از نیروی انتظامی این است که روز به روز بر دانش خود بیفزایند و باید هم قضات و هم کارکنان نیروی انتظامی با قوانین جدید آشنایی کامل پیدا کنند و به ویژه در حوزه کلانتری‌ها باید سطح دانش قضایی و حقوقی و کرامت بخشیدن به ارباب رجوع و متهمان ارتقا پیدا کند.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *