وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر به چهار کشور ترکمنستان، هندوستان، ژاپن و چین، راهی تهران شد.

پایان سفر ظریف به چهار کشور؛ وزیر خارجه راهی تهران شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که از یکشنبه 22 اردیبهشت ماه در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به عشق‌آباد و از آنجا به دهلی‌نو سفر کرد‌ و در سومین مقصد این سفر به توکیو و از آنجا هم به پکن رفت، ساعتی پیش پایتخت چین را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 23 اردیبهشت ماه در ترکمنستان با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور و «رشید مردوف»‌ وزیر خارجه ترکمنستان دیدار و ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرد.

همکاری در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی، مسائل منطقه‌ای به ویژه در خصوص افغانستان، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران، همکاری‌های ترانزیتی و ریلی، همکاری در حوزه انرژی و برق، اتباع زندانی در دو کشور و دریای خزر نیز از جمله موضوعات و محورهای گفت‌وگوی ظریف و «رشید مردوف» وزیر خارجه ترکمنستان بود.

همزمان با سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ا یران به عشق‌آباد، نشست مشترک هیأت‌های رسمی ایران و ترکمنستان به ریاست محمدجواد ظریف و رشید مردوف وزیران امور خارجه دو کشور و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، راه و نیرو از ایران و بخش‌های ذیربط ترکمنستانی در محل وزارت خارجه این کشور برگزار شد.در این نشست پس از گفت‌وگو و تبادل نظرهای فنی و کارشناسی، در خصوص مهمترین مسائل اقتصادی و تجاری موجود بین دو کشور تفاهمات و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای حاصل شد.

وزیر امور خارجه ایران در پایان سفرش به عشق‌آباد دیدارهای انجام شده با مقامات ترکمنستان را خوب برشمرد و گفت: توافق کردیم روابط دو کشور در همه حوزه‌ها از جمله حمل و نقل، انرژی و سایر حوزه‌ها با سرعت بیشتری پیشرفت کند.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *