آیت الله رئیسی با بیان اینکه معتقدیم هیچ گونه وقفه در امر تولید نباید ایجاد شود، گفت: در همین رابطه به دوستان و همکارانمان تاکید کرده‌ایم که اگر اتهامی متوجه کارخانه یا کارگاهی شد نباید به هیچ وجه به واسطه این اتهام کل کارخانه یا کارگاه تعطیل شود و فقط باید از شخص مورد اتهام سئوال و تحقیق شود،

رئیس قوه قضاییه

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، نشست هم اندیشی جمعی از فعالان اقتصادی با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه عصر دیروز برگزار شد.

آیت الله رئیسی در ابتدای این نشست اظهار کرد: ایام و لیالی پر برکت ماه رمضان به ویژه ولادت امام حسن مجتبی (ع) که در آستانه آن قرار داریم را به حضار گرامی و فعالان عرصه اقتصادی تبریک عرض می‌کنم؛ خداوند به برکت این ایام و مولود مبارک نیمه ماه مبارک رمضان برکاتش را بر نظام و امت ما نازل کند.

وی تصریح کرد: این دیدار فرصت مغتنمی است که در جریان نظرات صاحبان خرد و اندیشه در حوزه اقتصاد قرار گیریم، امروز بی تردید مسئله اقتصاد در کشور ما یک موضوع محوری است و دشمن به لحاظ برخی کاستی‌ها این تصور را دارد که می‌تواند از این حوزه به ملت بزرگ ایران ضربه وارد آورد.

کشور ما دارای ثروت‌های مادی و معنوی بسیاری است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کشور ما دارای ثروت‌های مادی و معنوی بسیاری است، گفت: نیروی انسانی متراکم و صاحبنظری که خداوند به این کشور مرحمت کرده و برکات بسیاری که در حوزه اقلیمی ما از آب و خاک و فضا و دریا و بسیاری از مواهب دیگر وجود دارد از جمله ثروت‌های مادی و معنوی کشور ما است.

وی تصریح کرد: کشور ما دارای مردمی مصمم و با اراده است که در هر عرصه‌ای وارد شده‌اند آن عرصه، عرصه موفقیت جبهه انقلاب اسلامی بوده است.

همه مسئولان کشور باید از کارآفرینان و سرمایه گذاران حمایت کنند

آیت الله رئیسی با اشاره به جنگ اقتصادی و سیاسی و رسانه‌ای و روانی که دشمنان هر روزه علیه مردم ایران طراحی می‌کنند، گفت: امروز در شرایط فعلی نقش کارآفرینان و فعالان اقتصادی در کشور یک نقش ویژه است و همه مسئولان کشور باید از کارآفرینان و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف اعم از حقوقی و قانونی و مالی و تسهیلاتی حمایت کنند.

وی با اشاره به بحث خصوصی سازی‌ها و واگذاری تصدی گری‌های دولت به بخش خصوصی گفت: هرچه از نقش تصدی گری دولت کاسته می‌شود باید بر نقش نظارتی آن و تلاش دولت برای توانمندسازی بخش خصوصی افزوده شود تا ما شاهد رونق تولید در کشور باشیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: امیدواریم به برکت این ایام و مجاهدت فعالان عرصه اقتصاد شاهد رونق تولید و کاهش وابستگی‌ها و استقلال اقتصادی در کشور باشیم؛ این امر برای کشوری که در عرصه‌های مختلف موفقیت‌هایی را کسب کرده حتما شدنی است.

مسئولین در بخش‌های مختلف باید از بخش خصوصی حمایت‌های واقعی به عمل آورند

آیت الله رئیسی گفت: امیدواریم حرکت فعال و شتابان در عرصه اقتصادی علیرغم مانع تراشی‌های دشمن و برخی ندانم کاری ها، صورت گیرد و رونق تولید در کشور محقق شود.

وی اظهار داشت: مسئولین در بخش‌های مختلف باید از بخش خصوصی و بخش تولید حمایت‌های واقعی به عمل آورند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: خرسندیم که به برکت ماه مبارک رمضان در خدمت فعالان اقتصادی هستیم و آماده ایم تا از نظرات و دیدگاه‌های شما بهره‌مند شویم.

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در ادامه نشست با جمعی از فعالان اقتصادی پس از استماع نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکار‌های حاضرین در جلسه در جمع بندی پایانی اظهار کرد: در جلسه به تعداد عزیزان حاضر در جلسه فرصت نبود که همه، مطالب خود را بیان کنند؛ اما ما ساز و کاری ایجاد می‌کنیم که سخن و مطالب همه عزیزان دیده و شنیده شود.

قرار بر این است که ارتباط با فعالان اقتصادی صرفا به برگزاری چنین جلسه نمادینی محدود نباشد

وی گفت: قرار بر این است که ارتباط ما با شما فعالان اقتصادی صرفا به برگزاری چنین جلسه نمادینی محدود نباشد بلکه قرار بر دائمی و مستمر بودن جلسات است. می‌خواهیم با کارآفرینان و سرمایه گذاران و تحلیلگران ارتباطمان مداوم باشد، لذا این ارتباط نیاز به ساز و کاری دارد که در جریان نظرات همه قرار بگیریم.

آیت الله رئیسی بیان کرد: این ارتباط چه درباره مسائل اقتصادی باشد و چه درباره مسائل مصداقی و موردی قصدمان ایجاد ساز و کاری برای ارتباط است مثلا کسی در جایی مشکل دارد آن را بررسی و پیگیری کنیم. مایل هستیم مسائل به ما منتقل شود و احیانا اگر در پرونده‌ای کوتاهی شده است آن را رفع کنیم.

رئیس دستگاه قضا افزود: بنا داریم چه به صورت مفهومی در موضوعات اقتصادی و چه به صورت مصداقی در جریان دیدگاه‌های شما قرار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: خواهش من این است نکاتی که بیان نشد را به دست ما برسانید ما آن‌ها را مطالعه کرده و اگر احیانا نیاز به توضیح باشد با تماس یا دعوت از شما این کار را انجام می‌دهیم.

به نظارت همگانی اعتقاد و باور داریم

آیت الله رئیسی گفت: آنچه را که مصمم هستیم این است که با استفاده از اختیارات و ظرفیت‌های قوه قضاییه به دنبال رونق اقتصادی، رونق تولید، مبارزه با فساد، مبارزه با استنکاف از انجام وظیفه باشیم و مصمم هستیم این موارد را پیگیری کنیم.

وی افزود: ما به نظارت همگانی اعتقاد و باور داریم؛ یعنی خود شما، نهاد‌های مردمی، سمن‌ها و فعالان اقتصادی می‌توانند در این رابطه بسیار نقش آفرین باشند. انجمن‌های اسلامی در بازار و در کارخانجات و در مجموعه‌های تولیدی می‌توانند نکات را به ما منتقل کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: البته تصمیم گیری‌های اقتصادی در نظام بانکی و مالیاتی و یا واردات و امثال آن در اختیار دولت است. اما ما در دو موضوع قضاوت و نظارت نقش داریم. سازمان بازرسی کل کشور باید علاوه بر قضاوت کار نظارتی هم داشته باشد، لذا از ابتدای مسئولیت خود تاکید و پیگیری کردیم که یک دفتر حمایت از سرمایه گذاری و کار آفرینی را در این سازمان داشته باشیم.

وی بیان کرد: البته این دفتر از قبل هم بوده است، اما خواسته ایم که فعال باشد که اگر یک فعال اقتصادی در جایی به مشکل برخورد به این دفتر مراجعه کند.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: لذا در سازمان بازرسی کل کشور باید دفتری به این عنوان برای حمایت از وارد کنندگان، صادر کنندگان، تولید کنندگان و کارآفرینان وجود داشته باشد که اگر یا گله یا شکایتی داشتند آن را پیگیری کنند.

نظارت و بازرسی بر حوزه پولی و بانکی جزو برنامه‌های در دستور کار ما است

آیت الله رئیسی با اشاره به نقش بانک‌ها در رونق تولید و اشتغال اظهار کرد: بانک‌ها هم می‌توانند در امر تولید و اشتغال نقش آفرینی کنند و نقدینگی را به سمت تولید سوق دهند و از سویی دیگر می‌توانند این نقدینگی را به سمت دلالی هم ببرند که به موجب آن بحران‌هایی در کشور ایجاد می‌شود؛ لذا نقش نظام پولی و بانکی در عرصه اقتصاد بسیار مهم است و نظارت و بازرسی بر حوزه پولی و بانکی جزو برنامه‌های در دستور کار ما است، همچنین بازرسی از سازمان‌هایی که در سخنان شما فعالان اقتصادی مطرح بود مثل سازمان توسعه و تجارت در دستور کار ما قرار دارد. همچنین شما فعالان اقتصادی نیز می‌توانید به صورت موردی پیشنهادات خود را در رابطه با سازمان‌هایی که بازرسی از آن‌ها لازم است ارائه کنید تا مورد بررسی کارشناسان ما قرار گیرد.

داوری و میانجیگری و حل اختلاف در اتاق‌های بازرگانی و مجموعه‌های ریش سفیدی اصناف مورد توجه قرار گیرد

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به موضوع تشکیل دادگاه‌های تخصصی گفت: تشکیل دادگاه‌های تخصصی در حوزه اقتصاد به این معنا نیست که قاضی ما علاوه بر حقوقدانی، لزوماً اقتصاددان هم باشد بلکه هدف از تخصصی کردن دادگاه‌ها این است که متخصصان و مشاورانی آگاه به حوزه‌های مختلف اقتصادی در کنار قاضی ما حضور داشته باشند تا موضوع پرونده‌ها را از حیث سایر جهات برای قاضی روشن کنند و این امر استقلال قاضی را نیز مخدوش نمی‌کند.

وی با اشاره به استفاده از هیئت‌های داوری اظهار داشت: راه اندازی نظام داوری می‌تواند در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری کمک کند، ما به دنبال کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری هستیم؛ اگر قضیه داوری و میانجیگری و حل اختلاف و موضوعاتی از این دست در اتاق‌های بازرگانی و مجموعه‌های ریش سفیدی اصناف مورد توجه قرار گیرد ما با کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری مواجه خواهیم بود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: بنابراین ما به دنبال تقویت نظام داوری هستیم و این امر باید به صورت تخصصی در درون صنف‌های مختلف پیگیری شود تا بسیاری از امور و موضوعات به دادگستری کشیده نشود.

هیچ گونه وقفه در امر تولید نباید ایجاد شود

رئیس قوه قضاییه در ادامه اظهار داشت: ما معتقدیم هیچ گونه وقفه در امر تولید نباید ایجاد شود؛ در همین رابطه به دوستان و همکارانمان تاکید کرده ایم که اگر اتهامی متوجه کارخانه یا کارگاهی شد نباید به هیچ وجه به واسطه این اتهام کل کارخانه یا کارگاه تعطیل شود و فقط باید از شخص مورد اتهام سئوال و تحقیق شود، بنابراین تاکید ما این است که به هیچ وجه وقفه‌ای در نظام تولید رخ ندهد چرا که ایجاد وقفه در تولید و تعطیلی یک کارگاه یا کارخانه به معنای بیکار شدن کارگران است.

وی بیان داشت: در ارتباط با بخش اقتصادی سه مقوله رهگیری، پیشگیری و پیگیری سه نکته مهم و قابل توجه است که در دستور کار ما نیز می‌باشد.

آیت الله رئیسی با اشاره به موضوع سامانه قاچاق کالا گفت: من زمانی که مسئولیت در قوه قضاییه را بر عهده گرفتم به دنبال قوانین و مقرراتی رفتم که وظایفی را برای قوه قضاییه تعیین کرده است از جمله این قوانین و مقررات موضوع سامانه قاچاق کالا بود ما این موضوع را از طریق مقتضی پیگیری می‌کنیم.

در قوه قضاییه مصمم به برخورد با متخلفین و مفسدین هستیم

رئیس قوه قضاییه در ادامه با بیان این که در قوه قضاییه مصمم به برخورد با متخلفین و مفسیدین هستیم، گفت: ما مصمم هستیم در قبال کسانی که آلوده به فساد می‌شوند و در مواجهه با فساد سهل انگاری می‌کنند کوچک‌ترین تسامحی را نشان ندهیم، کوتاهی کردن در برابر هر فرد حقیقی و حقوقی و هر مدیر و مسئولی که مرتکب فساد و جرم شود در واقع کوتاهی کردن نسبت به مسائل کشور است و ما این را برای خود و برای هیچ کسی جایز نمی‌دانیم لذا بار‌ها اعلام کرده ایم که در قضیه فساد هیچ خط قرمزی نداریم.

نباید صرفاً بر روی کاستی‌ها تاکید کنیم بلکه باید رویش‌های انقلاب اسلامی را نیز ببینیم

وی در ادامه با اشاره سخنان یکی از فعالان اقتصادی که عنوان کرد آسیب‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی در میان جوانان فراگیر شده است گفت: اگر چه مشکلاتی از قبیل اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه ما وجود دارد، اما ما نباید صرفاً بر روی این کاستی‌ها تاکید کنیم بلکه باید رویش‌های انقلاب اسلامی را نیز ببینیم؛ این نوجوانان و جوانان برومند کشور جزو رویش‌های انقلاب محسوب می‌شوند و برای ما سرمایه هستند؛ ما باید خدماتی که این نظام و انقلاب به کشور کرده است را ببینیم؛ بهترین تبیین از چهل سال انقلاب آن چیزی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: اگر کسی بخواهد تمام آن چه را که در این ۴۰ سال از داشته‌ها و کاستی‌های ما وجود داشته به واقعی‌ترین شکل ممکن تحلیل کند باید به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری مراجعه کند؛ در این بیانیه هم کاستی‌ها و هم موفقیت‌ها ذکر شده بنابراین من خواهشی که از دوستان دارم آن است که هرجا لب به سخن می‌گشایید وضعیت کشور را به صورت واقعی ترسیم کنید و موفقیت‌های زیادی که این نظام در این ۴۰ سال کسب کرده است را نیز مد نظر قرار دهید.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در این ۴۰ سال خطوط و جریانات مختلف سیاسی در دولت و مجلس روی کار آمده اند؛ اما آن چه که الان انجام شده و موفقیت‌هایی که کسب شده در سبد نظام است؛ لذا دوستانی که در سخنانشان صرفاً بر کاستی‌ها تاکید می‌کنند ممکن است این تصور را برای عده‌ای خصوصاً جوانان ایجاد کنند که چهره کشور همین کاستی‌ها است در حالی که چهره واقعی کشور چهره‌ای خوب و سرشار از موفقیت‌ها است.

وی در ادامه خطاب به فعالان اقتصادی گفت: این جلسه آغازی برای ارتباط با فعالان اقتصادی و کارآفرینان است و حتماً ما ساز و کاری را برای استمرار این ارتباط ارائه خواهیم کرد.

مطالبات فعالان اقتصادی از دستگاه قضایی

به گزارش خبرگزاری میزان، در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی، تحلیلگران و پژوهشگران اقتصادی نکات و نظرات خود را پیرامون بهبود وضعیت اقتصادی کشور و رفع موانع تولید در قالب پیشنهادات و انتقاداتی مطرح کردند که بخش‌هایی از آن متعاقبا مورد اشاره قرار گرفته است.

علیرضا نبی دبیر کل انجمن دارندگان نشان استاندارد کشور اولین فعال اقتصادی بود که به اظهار نظر پیرامون مشکلات اقتصادی و راهکار‌های رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: ۱۱۱۰ واحد، زیر مجموعه انجمن دارندگان نشان استاندارد کشور است.

وی گفت: بنده در دو استان کارخانه دارم اکنون در طی ۱۶ سال در یکی ازاستان‌ها ۱۰۰۰ نفر به اشتغال رسیده اند که این افراد اعدامی، زنان سرپرست خانوار، معتادین و اراذل و اوباش هستند، اما در استان دوم ما فقط به ۵ نفر اشتغال رسیده ایم که این جای بررسی دارد.

نبی اظهار کرد: کمیسیون ۵ نفره حل اختلافات و حمایت از سرمایه گذاری یک کمیسیون بسیار عالی است که تاکنون ۸۳۲ مصوبه داشته و از تعطیلی یک هزارو ۱۶۷ واحد تولیدی جلوگیری کرده است و منظورم از این ارقام این است که اگر شما حمایت کنید ما حرکت می‌کنیم، چون ما سرباز مملکت هستیم این کمیسیون ۵۸۲ بازدید از واحد‌های صنعتی داشته است که ارزش آن آنجایی است که وقتی قضات به بازدید از واحد‌های صنعتی می‌روند نگاهشان تغییر می‌کند لذا ما را گلادیاتور بدانید که برای مملکتمان جان می‌دهیم.

این فعال اقتصادی بیان کرد: در هر استان کمیسیون ۵ نفره حل اختلاف را راه اندازی نمایید.

نبی گفت: یک وقتی یکی از قضات شما از یک شهرک صنعتی بازدید کرد این شهرک به خاطر اختلاف مالک بسته شده بود، اما قاضی‌ای با رای خود این شهرک را باز کرد که کاری بسیار بسیار مهم و در خور توجه است لذا امثال این قضات را باید تشویق کنید.

دبیر کل انجمن دارندگان نشان استاندارد گفت: اکنون در خراسان رضوی ما هیچ مشکلی نداریم و همه ادارات، استانداری و نهاد‌های مربوطه کمیسیون ۵ نفره را قبول دارند، لذا لازم است که این کمیسیون در سایر استان‌ها هم فعال شود.

در ادامه اکبر اخوان مقدم از کارآفرینان اجتماعی کشور به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و گفت: ما در شهر اصفهان ۱۰۰۰ اشتغال را در حاشیه شهر و در روستا‌ها ایجاد کرده ایم.

وی گفت: ما می‌دانیم در جنگ اقتصادی هستیم و باید مانند سربازان برای اقتصاد کشور کار کنیم. ما باید رویکرد فعلی خود را تغییر دهیم و چرا معتقدیم قوه قضاییه باید به این مسائل ورود کند، چون مربوط به حقوق عامه و اشتغال است.

این فعال اقتصادی بیان کرد: ما اکنون ۱۳ میلیون شاغل رسمی داریم که در مراکز متوسط و بزرگ در حال کار هستند و علاوه بر حداقل دستمزد، عیدی و بیمه و بازنشستگی هم دارند، اما در مقابل ده میلیون شاغل دیگر در کشور داریم که زیاد دیده نمی‌شوند و، چون این افراد به دلایل مختلف دیده نمی‌شوند بیمه ندارند و نصف شاغلین رسمی دستمزد دریافت می‌کنند.

وی گفت: من نماینده ۱۰ میلیون شاغل ضعیف هستم که ممکن است کارگاه‌های آن‌ها تعطیل شود.

مجید حسینی کارآفرین ملی و برتر کشور و دارنده ۳۳ عنوان ملی و بین المللی پژوهشگر اقتصادی دیگری بود که به بیان نقطه نظرات و پیشنهاداتی در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور پرداخت.

وی گفت: روزگاری نه زیاد دور تولید کننده و کارآفرینان در این کشور دارای جایگاهی قابل احترام بودند و همین امر باعث شد تا عده‌ای کارآفرین نما، از این فرصت سوءاستفاده و تحت لوای این نام ارزشمند با همکاری مشتی اختلاس گر، مرز کارآفرینی را جا به جا نموده و تشخیص سره از ناسره را دشوار کنند.

مدیر حقوقی کمپین ضد ربا ادامه داد: مشکل اقتصاد چیست؟ جان اقتصاد پول است. وقتی از پول سود می‌گیرند می‌شود ربا، ولی اگر از کار سود بگیرند می‌شود رونق تولید.

این پژوهشگر عرصه اقتصاد افزود: تکلیف کارآفرینان و تولید کنندگان واقعی چیست؟ قضات محترم بفرمایید از اینکه در خصوص تخلفات بانک‌ها صدور رأی نمایند، نهراسند.

حسینی در پایان افزود: اگر خروجی این جلسه فقط همین دستور حضرتعالی به دادستانی‌های محترم و روسای محترم دادگستری‌ها و قضات محترم در ورود شجاعانه به تخلفات بانکی باشد حقیر به تکلیف عمل نموده و ناگفته نماند که هستند قضات شجاع و دادستان‌ها و روسای محترم دادگستری‌ها در کشور که یک تنه جلوی این تخلفات ایستاده و دستورات محکمی نیز بر علیه بانک‌ها صادر نموده اند که زحمات این عالی مقامان جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه محمدرضا سیفی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ایران گفت: ما آماده هستیم که در کنار قوه قضاییه یک حرکت جهادی را شکل دهیم و پیشنهاد می‌دهم که یک کارگروه مستقل و ثابت را برای ارتباط قوه قضاییه با حوزه کارفرمایی شکل دهید تا این مسائل به صورت دقیق بررسی شود.

این فعال اقتصادی اظهار کرد: بحث دیگر من موضوع نظارت به تشکل‌ها می‌باشد متاسفانه بسیاری از سازمان‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند، اما ما آمادگی داریم که در تشکل خود دفتر نظارتی را با همکاری شما ایجاد کنیم تا نظارت‌ها به صورت بهتری صورت گیرد.

سیفی با بیان اینکه ما آمادگی داریم کلیه هیئت‌های داوری را در تشکل‌های خود راه اندازی کنیم گفت: موضوع دیگری که می‌خواهم شما به آن رسیدگی کنید این است که در بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی وقتی مشکلی ایجاد می‌شود قضات فقط مدیران عامل را احضار می‌کنند که این کار برای بنگاه اقتصادی هزینه بر، وقت گیر و مشکل زا است.

در ادامه سید یاسر جبرائیلی تحلیلگر مسائل اقتصادی به بیان راهکاری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه باید هم با تعرض‌ها مقابله کند و هم با استنکاف‌های از ادای تکلیف برخورد کند.

جبرائیلی گفت: قوه قضاییه ابزار‌هایی دارد که می‌تواند به همه سازمان‌ها سرکشی داشته باشد این سازمان بازرسی کل کشور است که می‌تواند مانند یک چشم محرم به مسائل دیگر دستگاه‌ها ورود داشته باشد همچنین محاکم قضایی هم مانند یک دست قدرتمند هستند که می‌توانند با مفاسد برخورد کنند.

در ادامه نشست فعالان اقتصادی با رئیس قوه قضاییه، بهشتیان عضو هیئت مدیره شرکت سپهر انرژی به موضوعاتی از قبیل: اداره دانش محور قوه قضاییه، پیشگیری از وقوع فساد و ضرورت مبارزه بیش از پیش با فساد در شرایط فعلی که دشمن هر روز در حال طراحی توطئه است اشاره کرد.

در ادامه فرشته رفیعی تحلیلگر اقتصادی به موضوع ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه و تشکیل پایگاه اطلاعات محکومان قاچاق اشاره کرد و گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا راهکار‌های موجود در ارتباط با رفع موانع کسب و کار ضمانت اجرایی پیدا کند.

در ادامه نشست فعالان اقتصادی با رئیس قوه قضاییه علیرضا موثقی مسئول اتحادیه تولید کنندگان و صنایع بسته بندی چای گفت: برخورد با مفسدان دولتی و افرادی که باعث گرانفروشی و هدررفت ارز در کشور هستند را خواهانیم.

در ادامه مقصودی تهیه کننده برنامه ثریا گفت: با توجه به سابقه خوب آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی مردم منتظر تحول در قوه قضاییه هستند.

مقصودی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های شفاف اطلاعاتی گفت: چرا در کشور ما که ۵ الی ۶ سال است درگیر جنگ اقتصادی است هنوز اشرافی به حساب‌های بانکی وجود ندارد و مقوله مالیات و ثروت و درآمد و مالیات بر اشرافی گری در دستور کار مسئولان نیست.

در ادامه قدیری رئیس انجمن خوراک دام و طیور گفت: رسیدگی به قانون جامع مالیاتی و منع دخالت دولت در قیمت گذاری اقلام باید در دستور کار قرار گیرد.

محتشمی پور تحلیل گر اقتصادی گفت: قوانین ما در زمینه‌هایی همچون مالیات، تجارت و حمایت از صادرات مشکلات جدی دارد و حجم زیادی از پرونده‌های اقتصادی که به دادگستری‌ها ارجاع می‌شود ناشی از همین مشکلات است.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: ما در کشور در حوزه‌های مختلف جزایر اطلاعاتی داریم، اما مشکل اصلی عدم اتصال آن‌ها به هم است.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *