چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و تعدادی از متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه به ریاست قاضی مسعودی مقام در حال برگزاری است.

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و تعدادی از متهمان بانک سرمایه آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات سید هادی رضوی و تعدادی دیگر از متهمان بانک سرمایه، صبح امروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی به ریاست مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد.

در ابتدا قاضی مسعودی مقام گفت: مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری قرائت و تفهیم می‌شود، متهمین مواظب اظهارات خود باشند.

وی افزود: متهمینی که به قید وثیقه آزاد هستند در صورت تغییر آدرس به دادگاه اعلام کنند.

وی گفت: ادعا‌هایی درباره بانک مرکزی مطرح و گزارش‌هایی که داده شده مبنی بر این است که این رفتار در پرونده منطبق بر قوانین بوده و ما از نمایندگان بانک خواستیم در این باره توضیح بدهند تا مشخص شود متهم در دفاع بعد مد نظر قرار بدهد.

قاضی مسعودی مقام از نماینده بانک مرکزی خواست در جایگاه حاضر شود.

امیرمظلوم شایان نماینده بانک مرکزی گفت: در خصوص مسائل مطرح شده درباره استعلامات اخذ شده از سوی بانک مفاد پاسخ خود را به محضر دادگاه عرض می‌کنم، ضمن اینکه تعاریفی را از روی آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان قرائت می‌نمایم.

نماینده بانک مرکزی ادامه داد: مجموع تسهیلات و تعهدات کلان باید حداقل معادل ۱۰ درصد سرمایه موسسه اعتباری باشد با توجه به اینکه سرمایه این بانک ۵ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال بوده و با احتساب ۱۰ درصد، تسهیلات شما کلان است.

مظلوم شایان در ادامه گفت: تسهیلات کلان است و اگر موضوع کیفرخواست کلان بودن تسهیلات باشد تسهیلات کلان احراز شده و آن که سقف ۲۰ درصد را رد نکرده در خصوص هیئت مدیره وقت کاربرد دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات با استناد این آیین‌نامه، کلان محسوب می‌شود.

در این هنگام هادی رضوی در پاسخ، نامه‌ای را که از بانک مرکزی در دست داشت مبنی بر تسهیلات و مفاد آن قرائت کرد و خطاب به نماینده بانک گفت: این نامه مورد تایید شما است یا خیر؟

نماینده بانک مرکزی گفت: شما می‌گویید تسهیلات کلان است و من می‌گویم بله کلان است.

قاضی مسعودی مقام گفت: تسهیلات مربوط به مدیران ۲۰ و مربوط به تسهیلات گیرندگان ۱۰ درصد است.

نماینده بانک مرکزی مجددا به تعریف تسهیلات و تعهدات کلان برای هر ذینفع واحد که میزان آن حداقل ۱۰ درصد سرمایه باشد اشاره کرد و خطاب به متهم رضوی گفت: آیا شما طبق این تعریف، ۱۰ درصد هستید.

متهم جواب داد: بله.

نماینده بانک مرکزی گفت: از حیث پرداخت و اعطا، سقف ۲۰ درصد رد نشده که مشمول هیئت مدیره است و تسهیلات شما کلان بود و وثایق کافی نبود و صلاحیت دریافت نداشتید.

نماینده بانک مرکزی خطاب به قاضی مسعودی مقام گفت: تسهیلات کلان است و اگر لازم است موارد ذکر شده را به صورت مکتوب به دادگاه ارائه می‌کنم.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *