آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه بدون تردید علم و دانش یکی از مؤلفه‌های مهم و اساسی برای اقتدار در یک جامعه است، گفت: انسان سالک و عالم در این سلوک کسی است که شناخت نسبت به همه زوایا را داشته باشد.

آیت الله رئیسیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه انگیزه حضور در این جلسه استفاده از فضای علمی و عملی است، گفت: حضور بنده در این جلسه برای ارائه یک نظریه و بحث نظری در میان علوم انسانی و اسلامی نیست، بلکه در راستای مأموریت‌هایی است که امروز به عهده دستگاه قضایی است و اینکه در این زمینه چگونه جمع فرهیختگان و شرکت کنندگان می‌توانند در حوزه کاربردی برای جامعه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ایجاد هنجار‌های آنچه که باید در تراز نظام اسلامی باشد، کمک کنند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: در مورد نسبت علم به دانش بهترین سخن، سخن مقدس نبی اسلام است که فرمودند علم، علم به عقاید و باور‌های دینی و الهی، علم اخلاق فاضله و کریمه و علم نسبت به احکام، باید‌ها و نباید‌های الهی است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ترجمه این سخن و تبیین آن را فرزند نبی اسلام، حضرت امام صادق (ع) در باب اینکه علم چیست و عالم کیست فرمودند که شناخت خدا و خداشناسی و ایدئولوژی با عقیده و دین شناسی و شناخت جهان و هستی شناسی و شناخت آسیب‌ها و آسیب شناسی حائز اهمیت است.

وی گفت: انسان سالک و عالم در این سلوک کسی است که شناخت نسبت به همه این زوایا را داشته باشد؛ بدون تردید علم و دانش یکی از مؤلفه‌های مهم و اساسی برای اقتدار در یک جامعه است.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *