نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه۹۹ مجلس شورای اسلامی از مصوبه این کمیسیون برای کاهش تمام شده قیمت مسکن خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ در محل صحن علنی مجلس گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مجاز است با استفاده از زمین‌های در اختیار در قالب مشارکت با بخش خصوصی با غیر دولتی تهمیدات لازم برای تولید و عرضه واحدهای مسکونی با اولویت الگوی مصرف فراهم کند وزارت راه نیز موظف است نسبت به شناسایی خانوارهای کم درآمد از طریق سامانه مناسب اقدام کنند.

به گفته یوسف نژاد، طبق این مصوبه به منظور اجرایی کردن مفاد این بند سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از جمله وزارت خانه‌های نفت، نیرو، کشور، شهرداری‌ها، سازمان تامین اجتماعی،  بنیاد مسکن و بانک مرکزی موظف هستند با هدف کاهش قیمت تمام شده مسکن در زمینه ارائه مجوزهای لازم، تامین مالی، تامین خدمات زیر بنایی و اقدامات اجرایی همکاری لازم را با وزارت راه به عمل آورند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق همچنین گفت: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق به شرکت ملی نفت ایران اجازه داده می‌شود تا سقف بدهی ارزی سررسید شده این شرکت به بانک مرکزی و بانک‌های سپه و ملت، سالیانه از محل ما به التفاوت ظرفیت نفت خام تولیدی (پس از کسر مصارف داخلی و صادرات ممکن در شرایط تحریم) به این بانک‌ها نفت خام تحویل دهد.

به گفته وی طبق این مصوبه معادل ۸۵.۵ درصد ارزش نفت خام تحویلی (سهم دولت) برای تسویه مطالبات ارزی سررسیده شده و ۱۴.۵ درصد به شرکت ملی نفت اختصاص خواهد یافت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای دیگر با اختصاص ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نورزوی به خودروها موافقت کرده است.

این مصوبات پیش از این توسط کمیته تعیین شده از سوی کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده بود که در جلسه امروز کمیسیون تلفیق به تصویب این کمیسیون نیز رسید.

گفتنی است جلسه کمیسیون تلفیق جهت رعایت فاصله بین نمایندگان و باز تر بودن فضا به جای کمیسیون تلفیق در محل صحن علنی مجلس برگزار شده تا به این ترتیب از شیوع ویروس کرونا نیز جلوگیری شود.

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *