شیوع گسترده ویروس کرونا یکی از فاجعه بارترین تاثیرات را بر روی میلیون‌ ها شغل در سراسر جهان طی چند دهه اخیر به دنبال دارد.

شیوع کرونا و از بین رفتن میلیون ها شغل در سراسر جهانهمزمان با شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی در جهان، شغل های بسیاری از بین می‌ روند.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی می نویسد «کارگران جهان در حال دریافت شوک اولیه ناشی از شیوع ویروس کرونا هستند؛ از دست رفتن شغل و مطالبات رفاهی مردم در سراسر جهان در حال روی دادن است و طی هفته جاری میلیون‌ ها شغل در معرض خطر از بین رفتن قرار گرفته اند.»

بر اساس این گزارش، سازمان جهانی کار هشدار داده که در صورت عدم کنترل شیوع ویروس کرونا میلیون‌ ها نفر شغل خود را از دست می‌دهند و این موضوع انعکاس دهنده بزرگترین رکود اقتصادی از دهه ۱۹۳۰ تاکنون است.

«پیتر هوپر»، مدیر تحقیقات اقتصادی «دویچه بانک» به بلومبرگ می‌گوید که نرخ بیکاری در آمریکا و اروپا همچنان در حال افزایش است و این رکود اقتصادی از نظر مقیاس و گستردگی آن بی سابقه است.

گزارش نرخ بیکاری ماهانه آمریکا که به تازگی منتشر شده نشان دهنده عمق فاجعه در این کشور است و در ماه مارس نرخ بیکاری در این کشور به بیشترین میزان طی یک دهه اخیر رسیده است.

وضعیت در کشور‌های اروپایی نیز بحرانی است و آمار منتشر شده نشان می‌دهد که طی ۲ هفته گذشته در این کشور بیش از یک میلیون نفر در انگلیس برای دریافت هزینه‌ های رفاهی تقاضا داده اند که این رقم ۱۰ برابر روند معمول است.

علاوه بر این، آمار منتشر شده نشان می‌دهد که ۲۷ درصد از شرکت‌ های انگلیسی در حال تعدیل کارکنان خود هستند.

در اسپانیا نیز نرخ بیکاری طی هفته‌های اخیر افزایش شدیدی داشته و این درحالی است که اسپانیا یکی از بیشترین میزان بیکاری را در میان کشور‌های توسعه یافته دارد.

گزارش‌ های منتشر شده از دیگر کشور‌های اروپایی نیز نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا، مشاغل را در آنها تهدید می‌ کند و نرخ بیکاری در حال افزایش است.

شمار قربانیان کرونا در جهان بر اساس آمار‌های انتشار یافته در روز شنبه به ۵۹۲۰۳ و مبتلایان به یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۱۸ نفر رسیده است.

 

***************************************************************************************************************************

#صبای آریانا

#SAAOK

توسط goodnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *